Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Eriksbergsparken 1 bildades år 1999 och består av 7 hus med 4 lägenheter i varje hus. Det är totalt 28 lägenheter fördelade på 2:or, 3:or och 4:or. Senare under år 2000 och 2001 färdigställdes Bostadsrättsföreningen Eriksbergsparken 2 som är ungefär dubbelt så stor som Eriksbergsparken 1. Vi har en samfällighetsförening där representanter från bägge föreningarna ingår.

Medlemmarna ansvarar för underhåll av lägenheternas inre delar. Vad som ingår i lägenheten och som ska underhållas framgår av föreningens stadgar och ordningsregler.

Vi ansvarar tillsammans för skötseln av vår gemensamma utemiljö, våra förråd, sophus och garage. Därför avsätter vi minst två dagar per år då vi rensar i rabatter, gräver, krattar löv, oljar plank m.m. Vi brukar hålla på i c:a 4 timmar och avslutar med gemensam korvgrillning och fika. Det är ett bra sätt att lära känna sina grannar. Vi anlitar även en trädgårdsfirma som hjälper oss att hålla snyggt i allmänna rabatter etc. Vi har även två stora kompostlådor där ogräs, gräsklipp m.m. slängs. Vi sorterar dessutom allt matavfall.